Quote

VeggieKerrieSomething

12 Okt

Kerrie. Groentjes. Rijst. Of Macaroni. Met witvis. Of met gehakt. Met kaas. Of zonder. Zoveel combinaties mogelijk!

Dit is zooo makkelijk! Gebruik zoveel groente als je lekker vindt. Uitje, wortel, sperzieboontjes, sugar snaps, bimi, broccoli, doperwten, taugé, paprika, prei, witte/chinese/spitskool, enz..

Kook de rijst volgens de aanwijzingen. Kook ondertussen de groentes die je wilt gebruiken en die wat langer nodig hebben om te garen (zoals broccoli, boontjes en wortel) alvast gaar.
Fruit een uitje en doe er bijvoorbeeld paprika, prei en/of kool bij. Goed roerbakken met een flinke eetlepel kerrie en een flinke theelepel scherpe paprikapoeder. Beetje zout, beetje peper, beetje knoflook.
Doe er daarna de gekookte groentes  en de taugé bij. Even omroeren en serveren op de rijst!

Variatie:
Bak in een goede pan gehakt rul. Uit de pan halen en daarna de groentes bereiden. Als je gehakt gebruikt is het sowieso lekker om voor de groentecombi ui-paprika-prei-sperzieboontjes-doperwten-taugé te gaan. Gehakt en kruiden erbij, goed mixen en serveren met macaroni en parmezaanse kaas.

Nog een variatie, met rijst:
Beginnen met uitje fruiten, paprika, prei. Dan witvis (ik gebruik vaak bevroren koolvisfilet, die ik in stukken heb gehakt) en alle kruiden erbij. Goed om blijven roeren, doorbakken op hoog vuur, totdat alles gaar is. Daarna de boontjes, doperwten en taugé erbij. Weer goed doorroeren en even laten staan.

Mmm! Megagezond, veel vitamines, veel vezels, lichtverteerbaar en weinig vet!

 

*** Boodschappenlijstjes:
– versie 1: ui, knoflook, harde groentes  zoals sperziebonen, sugar snaps, bimi, broccoli, wortel, paksoi, kool of prei,  en verder doperwten, taugé, paprika, rijst
– versie 2: ui, knoflook, rundergehakt, paprika, prei, macaroni, Parmezaanse kaas
– versie 3: ui, knoflook, witvis, boontjes, doperwten, taugé, rijst

Advertenties

2 Reacties to “VeggieKerrieSomething”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Waldorf Salade | yolandekookt - 18 juni 2013

    […] That’s it! Hoeveelheden zijn voor 2 personen, maar zijn ook makkelijk te halveren voor 1. Overtollige banaan, ananas en walnoten gaan in je yoghurt morgenochtend (of maak een smoothie, samen met de slagroom-yum!), de witlof in een bitterfrisse witlofsalade (volgt!) of in de hot pink salad, en van de taugé maak je five spice eend met gember groentes of veggie-kerrie. […]

  2. Kerrie Macaroni | yolandekookt - 28 oktober 2013

    […] dit is trouwens een variatie op een ouwetje: VeggieKerrieSomething! Deze versie is het makkelijkst in grote hoeveelheden te maken, maar wil je dit als […]

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: