Lekker kippetje!

9 Jul

Supersimpel, supergezond, superzomers en gebruik waar je zin in hebt.

Image

Ik heb hele kippenpoten ingesmeerd met versgemalen peper, zout en ongemalen zeezout.
Deze heb ik samen met stukken ui, paprika, tomaat, aardappel en hele knoflooktenen in een grote spaanse schaal gelegd. Hier heb ik takken rozemarijn (uit de tuin, yes!) tussen gestoken en weer heel veel versgemalen peper, ongemalen zeezout, olijfolie en een handvol tijm overheen gedaan.
Vervolgens heb ik de schaal ongeveer een uur in de oven gezet op 180graden. Ik heb regelmatig alles even omgehusseld en de kip omgedraaid zodat het goed kan garen. De laatste 5 minuten heb ik de grill er even op gezet voor een krokant kippenvelletje…mmm.
We waren de hele avond druk in gesprek maar het viel zowaar stil.. brood en aioli erbij en genieten maar!

Geef een reactie

