Moroccan Veggies uit de Oven

31 Jul

Laatst weer een glutenvrije vegetarische eter op bezoek! Uitdaging! Vanzelfsprekend linzensoep gemaakt, maar ook overheerlijke, superkleurrijke groentes uit de oven:

Ik ben begonnen met een heel scala aan groentes in stukken/plakken/blokken/ringen/schijven te snijden; paprika, courgette, aubergine, pompoen (uit de vriezer), rode ui, knoflook, tomaat, zoete aardappel, wortel, you name it, you use it!
Ook heb ik een stuk gember geschild en in plakken gesneden. Dit alles heb ik in een aardewerken schaal door elkaar gehusseld met flink veel honing, olijfolie, rozemarijn (uit de tuin!), tijm, (versgemalen) peper, zout en zeezout. De schaal heb ik ongeveer drie kwartier in de oven op 180 graden gezet. Tussentijds een paar keer goed omscheppen zodat alles goed nat blijft en gaar wordt.
Dit kun je trouwens goed een dag vantevoren al voorbereiden, zo kunnen de smaken goed op elkaar inwerken en lik je echt je vingers erbij af!

Eén reactie to “Moroccan Veggies uit de Oven”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Leftover Stoofpot « yolandekookt - 27 augustus 2012

    […] de pompoen die ik nog over had van de Moroccan Veggies uit de oven heb ik een soort stoofpotje in elkaar […]

Geef een reactie

