Salade met de handjes

6 Feb

Omdat het natuurlijk vandaag al woensdag is en ik natuurlijk netjes de hele week salade eet, hier deel 2. Salade met de handjes, Spaanse touch!

Salade met de handjes

Bij Albert Heijn vond ik hele mooie Baby Romaine slakropjes. Hier heb ik voorzichtig de bladeren vanaf gebroken, de buitenste lagen van afgespoeld en op een bord verdeeld.
Ondertussen heb ik 3 Catalaanse worstjes op middelhoog vuur in boter en olijfolie gebraden, krielaardappeltjes in de schil gekookt en een blikje Spaanse reuzenbonen uit laten lekken. Verder heb ik een halve rode paprika, 1 Roma tomaat en kwart komkommer in stukjes gesneden en die over de blaadjes verdeeld.
De worstjes heb ik in plakjes gesneden en samen met de krieltjes en bonen ook verdeeld, afgetopt met een handvol fijngesneden zwarte olijven en gehakte peterselie.
Een salade zonder dressing is ook maar kaal, dus heb ik een dressing geklopt van olijfolie met 1/4 deel frambozenazijn, een snuif zout en flink veel peper.

Omdat de salade zo sterk en fris is, kun je ze, á la een pizzapunt, vast pakken en om de andere lekkere dingetjes heen vouwen en zo heeeerlijk met de handen eten!

* Boodschappenlijstje: baby Romaine slakropjes, Catalaanse worstjes, krielaardappeltjes in schil, 1 blik Spaanse reuzenbonen, rode paprika,  Roma tomaat, komkommer, 1 blik gesneden zwarte olijven, peterselie, frambozenazijn

Geef een reactie

