Power Breakfast

27 Sep

Omdat ik tegenwoordig vanuit huis werk kan ik nog meer aandacht besteden aan lekker en gezond eten overdag!

Muesli-Kwark-Frambozen-Bessen
De blauwe bosbessen en frambozen (goede handvol samen) heb ik gisteravond al uit de vriezer gehaald om te kunnen ontdooien.
Verder is het geen rocket science: dot magere franse kwark, 4-granen muesli, fruit, beetje honing en een kop koffie ernaast!

Ik let altijd erg op de hoeveelheid suiker en vezels (en (trans)vet) er in mijn eten zitten, want suiker is slecht en vezels zijn erg belangrijk maar het is lastig om daar genoeg van binnen te krijgen op een dag. En onverzadigd vet is goed, maar transvet is dan weer verschrikkelijk, want je lijf kan er niets anders mee doen dan het op je buik dan wel billen dan wel heupen te parkeren.
Veel ontbijtgranen bevatten heel veel suiker, of omdat ze geroosterd zijn in honing of iets dergelijks, of omdat er fruit of chocola aan toegevoegd wordt.
Ook, ik geef het toe, zijn de lekkerste ontbijtgranen het minst rijk aan vezels.
Na als een foodnerd in de Appie alle achterkanten gelezen te hebben, is dit voor mij de beste gebleken:

viergranen muesli albert heijnWeinig suiker dus, weinig verzadigd vet en veel vezels!

Blauwe bessen en frambozen horen bij het nu zo hippe Superfood. Ook rijk aan vezels, anti-oxidanten en vitamientjes. En dan nog wat extra bijwerkingen als een beter geheugen, geneeskrachtige werking en vernieuwde bedradingen in de hersenen. Toe maar! Ik zeg geen nee.
Meer hierover kun je oa op de volgende sites teruglezen en google helpt je ook:  http://www.rawfood-superfoods.nl/blauwe-bessen.htm en http://www.tuinen.nl/artikel/3892/Superfood+frambozen+kweken

Goedemorgen!

Geef een reactie

